Praktisch, nuchter en typisch Hollands. Makkelijk besparen op allerlei financiŽle kosten. 19 December 2018,Tips om te Besparen
   
Tips om te besparen
   

    Besparen op de aanschaf van werkplekken
thema: geldzaken
 
   Tips om te besparen > Geldzaken > Overig > Aanschaf van werkplekken

Besparen op de aanschaf van werkplekken

Welk bedrijf, kantoor of werkplaats je ook hebt, net begonnen als starter of al vele jaren in business: voor jezelf en je personeel wil je goede werkplekken hebben waar iedereen zich welkom voelt en productief aan de slag kan.

Maak een plan

Zeker als je een nieuwe ruimte wilt inrichten, of als je een bestaande ruimte geheel opnieuw wilt indelen, is het goed om naar een aantal dingen te kijken voordat je nieuw meubilair aanschaft. Meet de ruimte op en maak een schets hoe de ruimte eruitziet. Bedenkt dan hoeveel werkplekken je minimaal nodig hebt. Hoeveel mensen zullen er tegelijkertijd werken? Meestal hoeft niet iedereen de hele dag op kantoor te zijn, soms werken mensen veelal vanuit huis, zijn merendeels onderweg of werken buiten de eigen vestiging. Als je weet hoeveel mensen er maximaal tegelijkertijd aanwezig zijn, en hoeveel daarvan werkelijk een vast eigen buro nodig hebben, dan kun je bepalen hoeveel werkplekken je echt nodig hebt. Vaak voldoen een klein aantal vaste werkplekken voor het management en stafdiensten, en kunnen teamleden werken aan gedeelde, variabele werkstations.

Wie hoort bij wie?

Welke mensen of teams horen bij elkaar te zitten voor goede communicatie en samenwerking? Wie heeft privacy nodig, waar ontvang je gasten en klanten? Als je genoeg ruimte hebt kun je taken verdelen over meerdere ruimtes, maar als je beschikt over een enkele ruimte is het vaak een goede oplossing om (glazen) scheidingswanden te gebruiken. Of je deelt een ruimte in naar functie via individuele kantoormeubelen en een slimme opstelling. Denk ook aan planten, een zithoek of koffiehoek als afscheiding binnen dezelfde ruimte. Maak een voorlopige plattegrond wat er mogelijk is.
werkplekken.jpg

Wat wil ik aanschaffen?

Als je in grote lijnen weet hoeveel werkplekken je wilt inrichten, dien je te kijken welk budget je beschikbaar hebt. Heb je voldoende middelen dan kun je mooi, duurzaam en robuust (design) meubilair aanschaffen voor al je medewerkers. Kwaliteit heeft een prijs, maar staat mooier, heeft meer uitstraling, werkt comfortabeler en gaat langer mee. Heb je minder te besteden, dan zul je selectiever moeten zijn met wat je koopt en of je kiest voor duurzame kwaliteit of voor meer volume. Als je weinig te besteden hebt, kijk dan naar tweedehands kantoormeubelen! Combineren van nieuw en gebruikt kan natuurlijk ook een goede oplossing zijn. Let bij het kiezen van meubilair in ieder geval op een goede ergonomische zithouding en op verstelbaarheid van werkbladen, of er voldoende ruimte is voor bekabeling, etc.

Waar vind ik mijn ideale werkplek?

Nu je in ieder geval een goed idee hebt over hoe je de ruimte wilt indelen, hoeveel werkplekken je zoekt en wat je kunt besteden, wordt het tijd je plannen om te zetten in daden. Er zijn honderden producenten en leveranciers van kantoormeubelen, werkplekken en bedrijfsinrichting, die zowel via vertegenwoordigers als via showrooms en online webshops iedere denkbare oplossing kunnen leveren. Van belang is om je voorlopige plan om te zetten in een goed advies, bij een leverancier die kan leveren wat je in je hoofd hebt en die past bij je budget. Zij kunnen je adviseren over de beste indeling van een werkruimte, kunnen berekenen hoeveel werkplekken er passen en hoe je het best afscheidingen maakt. Samen zoek je geschikte modellen meubilair uit om te komen tot je ideale werkplek. Vaak kan de aanbieder dit ook omzetten in een professionele plattegrond waar de nieuwe indeling goed op schaal zichtbaar gemaakt wordt. Als je keuze gemaakt is zal de aanbieder met een of meer offertes komen waaruit je kunt kiezen. Let voor het akkoord gaan ook op zaken als levertijd, garantieperiode, eventuele bezorg- en montagekosten. Onderhandel en verzoek om aanpassingen als iets niet geheel naar wens is. In de meeste gevallen komt men er dan samen wel uit en kun je snel genieten van je nieuwe werkplek!

Een bedrijf dat zowel een breed assortiment biedt als goed advies en perfecte service is de website kantoormeubelen van Albeka.nl Zij bieden complete werkplekken, kantoormeubelen, vergadertafels, scheidingswanden, kasten, stellingen en allerhande acessoires. Ook geven zij altijd 24 maanden garantie, bieden gratis bezorging bij bestellingen vanaf 150 Euro en er zijn 3 showrooms waar je het meubilair van je keuze vooraf kunt bekijken en uittesten.

Beoordeel de tip(s) op deze pagina:

Nieuwe bespaartips
Tip aanmelden
Bespaar tools
Privacy policy
Adverteren
Sitemap
Contact

Google Bookmarks Facebook Tweet This




Geldzaken links
Geldzaken ABC



Geldzaken
 
   Verzekeringen
      Verzeker slim
      Auto / motorverzekeringen
      Bespaar op zorgverzekeringen
      Zorgverzekeringen vergelijken
      Besparen op je uitvaartverzekering
      Besparen op je autoverzekering
      Uitvaartverzekeringen vergelijken
      Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering
      Tips afsluiten uitvaartverzekering
      Besparen aansprakelijkheidsverzekering
      Besparen op verzekeringen: 4 handige tips
      Kosten autoverzekering
      Verzekeren van je keuken
   Belastingen
      Teruggave belasting
      Bijverdienen en uitkering
      Tips bij aangifte belasting
      Belastingtips: Consumentenbond
      Geld terug bij wisselend inkomen
      Minder belasting betalen
   Leningen
      Los je schulden af
      Voorkom rood staan
      Doorlopend krediet - creditcard
      Bij financiŽle meevaller aflossen
      Prepaid creditcard
      Hypotheek afsluiten
      Hoe bespaar je op je lening?
   Sparen en beleggen
      Beleg slim
      Spaar slim
      De juiste spaarrekening
      Beginnen met beleggen
      Slim besparen is slim beleggen
      Check je savings rate
      Beleggen in ETFs
   Overig
      Maak een begroting
      Gebruik tegemoetkomingen
      Huishoudboekjes
      Minder werken, meer verdienen
      Kortingen en tegemoetkomingen voor 65 plussers
      Overleven in de bijstand
      Tips: Nibud en Consumentenbond
      Zorg voor financiŽle zekerheid
      Tips voor een budget kerstpakket
      Stagiaires in je bedrijf
      Kostenbesparingen voor het MKB
      Het belang van economieonderwijs
      8 tips om te besparen op geldzaken
      Bespaar op vaste lasten
      Elektriciteit, isolatie en tweedehands spullen
      Geld overhouden
      Vaste uitgaven controleren
      Laat je documenten vertalen
      Geld besparende AdWords tips
      Pakketten versturen
      Makkelijk geld besparen
      Maak reclame met je onderneming
      Opzetten van je eigen bedrijf
      Besparen op je boekhoudkosten
      Aanschaf van werkplekken
      4 goedkope promotiematerialen
      Ben je ontslagen?