Praktisch, nuchter en typisch Hollands. Makkelijk besparen op kosten voor recreatie. 18 November 2017,Tips om te Besparen
   
Tips om te besparen
   

    Heerlijk & veel eten: sushi
thema: recreatie
 
   Tips om te besparen > Recreatie > Uitgaan > Heerlijk & veel eten: sushi

Heerlijk & veel eten: sushi

Veel eten moet je niet al te vaak doen, omdat het niet zo best is voor je gezondheid. Toch is het ook prima om eens in de zoveel tijd gewoon te genieten van eten, en niet te letten op hoeveel je eet. Maar wat ga je dan eten? Sushi natuurlijk! Door de vele verschillende soorten sushi en bijgerechten zoals vlees en groenten van de Tepanyaki kun je hiermee echt je buikje rond eten. Door de relatief dure ingrediënten zoals vis kan sushi best nog wel eens prijzig zijn, maar het eten in een all you can eat restaurant heeft vaak een goede prijs-kwaliteitverhouding.
sushi eten

Waarom en waar all you can eat sushi eten?

Het all you can eat-concept is nog niet zo heel lang bekend in Nederland, maar wel ongekend populair. Het slaat goed aan in Nederland, omdat wij graag eten in restaurants met een buitenlandse keuken (of dit nu bijvoorbeeld Chinees, Italiaans of Japans is), en omdat we ervan houden vooraf al te weten hoeveel een etentje gaan kosten. Sushirestaurants vind je tegenwoordig in alle grote steden, zo heb je bijvoorbeeld all you can eat sushi in Eindhoven, Utrecht, Rotterdam en Zwolle.

Diverse gerechten afwisselen

Naar een all you can eat sushi restaurant ga je natuurlijk om… sushi te eten. Sushi die je in de meeste restaurants op de menukaart kunt vinden zijn nigiri (rauwe vis, omelet of rauwe groente op een bedje van rijst), futomaki (rijst omwikkeld met nori en gevuld met vaak drie ingrediënten zoals gerookte of rauwe zalm, tonijn, komkommer, avocado of omelet), inside out rolls (een maki waar de vulling binnenin zit met daaromheen de nori en de rijst aan de buitenkant) en hosomaki (smallere rol maki met maar een vulling als ingrediënt). De sushi kun je afwisselen met bijvoorbeeld kip, rund, lamsrack of garnalen gebakken op de Tepanyakiplaat of gefrituurde hapjes. Omdat sushi over het algemeen vrij weinig groente bevat, wordt het aangeraden dit te combineren met bijvoorbeeld salade, groenten zoals champignons of courgette van de plaat of soep met groenten.

Niet alleen lekker, maar ook nog eens gezond

De combinatie van rijst met vis en groente is niet alleen erg lekker, maar bevat ook nog eens allerlei goede voedingsstoffen. De vette vis bevat bijvoorbeeld veel gezonde onverzadigde (alfa-omega 3) vetzuren en vitamine D. Daarnaast bevat rijst vitamine B en nori vitamine B12, hoewel verder onderzoek nog moet uitwijzen in hoeverre dit wel in deze vorm wordt opgenomen door ons lichaam.

Geen liefhebber van vis, of lijkt dat eten met stokjes je niets? Dan zijn er ook andere plaatsen waar je kunt goedkoop uit eten kunt.

Beoordeel de tip(s) op deze pagina:

Nieuwe bespaartips
Tip aanmelden
Bespaar tools
Privacy policy
Adverteren
Sitemap
Contact

Google Bookmarks Facebook Tweet This






Besparen op recreatie
 
   Sport
      Thuis sporten
      Buiten sporten
      Goedkope sportscholen
   Cultuur
      Kortingspassen
      Gratis festivals
      Geld besparen voor jongeren
      Boeken en tijdschriften
      Gratis naar een museum
      Online muziek beluisteren
      Muziek opnemen
      Open monumentendag
      Culturele festivals
   Uitgaan
      Goedkoop uit eten
      Gastenlijst
      Online gokken zonder te verliezen
      Besparen op drankkosten
      Goedkoper naar de bioscoop
      Heerlijk & veel eten: sushi
   Natuur
      Goedkoper dagje naar het strand
      Natuurparken in Nederland
      Gratis tuinen in Nederland
      Staatsbosbeheer
      Gratis plattelandsuitjes